[در این سری مقالات میخواهیم شما را با شرکت های تولید کننده حافظه بیشتر آشنا کنیم. یکی از بزرگترین تولید کنندگان حافظه در دنیا شرکت آدیتا میباشد. آشنایی با شرکت های تولید کننده حافظه های هارد و فلش آشنایی با شرکت ADATA

 

برند پیشتاز جهانی در عرصه‌ی حافظه ‌ها

ای دیتا در تاریخ مه 2001 تأسیس شد. این شرکت متعهد شده است که بهترین محصولات را در دنیای مموری‌ها ارائه دهد تا زندگی دیجیتالی مشتریان خود را لذت‌بخش‌تر کند. اهتمام این شرکت به انضباط و کار حرفه‌ای، باعث شده است که ای دیتا (ADATA) به یک برند برتر در عرصه‌ی تولید حافظه‌ ها تبدیل شود و بیشترین جوایز را برای طراحی محصولات به دست آورد.

برند ای دیتا به پشتوانه‌ی تخصص تکنیکی، پیشرفته‌ترین تجهیزات تولیدی و خدمات حرفه‌ای برای مشتری، مجموعه‌ای کامل از حافظه ‌ها از جمله ماژول‌های DRAM (رَم)، فلش‌مموری‌ها، کارت‌های حافظه (مموری)، SSD ها و هارد درایوهای قابل حمل (مثل هارد اکسترنال) را عرضه می‌کند.

آشنایی با شرکت ADATA
آشنایی با شرکت ADATA

ای دیتا کاملا به این موضوع واقف است که منش حرفه‌ای و نوآوری، به اندازه‌ی کیفیت محصولات و خدمات ارزشمند است و باعث می‌شود بتواند در بازار بهتر رقابت کند. تعهد ADATA به کیفیت، مستلزم اجرای بالاترین استانداردها است که به حوزه‌هایی مثل طراحی صنعتی، خرید و مدیریت زنجیره‌ی تأمینِ مواد اولیه، فرایندهای تولید، کنترل کیفیت و مراحل آزمایشی مربوط می‌شود.

این شرکت با استمرار نوآوری و توسعه‌ی محصولاتی که از انتظارات مشتری نیز فراتر می‌رود، توانسته است برنده‌ی بسیاری از شناخته‌شده‌ترین جوایز بین‌المللی از جمله جایزه‌ی ملی نقره‌ای برای برند برتر (National Silver Award of Excellence) در تایوان، G-MARK (جایزه‌ی طراحی خوب- Good Design Award) از ژاپن، جایزه‌ی نوآوری‌های CES در ایالات متحده آمریکا، جایزه‌ی iF Design و Red Dot Design از آلمان شود.

شرکتی جوان با رشدی قابل توجه

ای دیتا با 20 کارمند در ماه می سال 2001 ( اردیبهشت و خرداد 1380 ) شروع به کار کرد و از همان ابتدا شرکتی کوچک با رویاهایی بزرگ بود. تعهد این شرکت به پیشتازی در جهان در عرصه‌ی حافظه‌های DRAM و محصولات مرتبط با فلش، باعث شد که ای دیتا بتواند خود را از رقبا متمایز کند. این امر، جز با کار حرفه‌ای، دانش فنی در صنعت و طراحی محصولات چشم‌نواز میسر نبود.

خواندن  آشنایی با کارت گرافیک - بخش هفتم- مشخصات کارت های گرافیکی - قسمت دوم

کمپانی ای دیتا (ADATA) تحت رهبریِ سایمون چِن، بنیان‌گذار این شرکت و تیم ارشد مدیریتی که هرکدام تجربه‌ی زیادی در صنایع مرتبط با حافظه در بخش تولید و فروش جهانی دارند، با شور و اشتیاق اداره می‌شود. این شرکت با ارزش‌های طراز اولِ سازمانی اداره می‌شود که پایه و اساس موفقیت شرکت است. این ارزش‌ها شامل شرافت، انصاف، صداقت، پشتکار، نبوغ، هم‌صدایی، عشق و نوآوری می‌شود. همه‌ی این عوامل دست به دست هم داده‌اند که هر سال رشد درآمد و سود شرکت به میزان قابل توجهی بیشتر شود و ای دیتا به فروش 1 میلیارد دلاری در 10 سال اولِ تأسیس خود دست پیدا کند.

رسیدن به ایده آل با پیشرفتی همیشگی

با وجود این دستاوردهای چشم‌گیر، تیم مدیریتی ای دیتا مصمم بود که بهتر از پیش عمل کند. ای دیتا (ADATA) در سال 2010، فرایند بازسازی برند خود را آغاز کرد و مرغ مگس‌خوار را به عنوان لوگوی برند انتخاب نمود. این لوگو، همچنین نمادی برای نشان دادن فرهنگ سازمانی ای دیتا بود و به کمک این شرکت آمد تا بتواند موثرتر در بازار جهانی رقابت کند و این کمپانی را برای ده سال بعدی آماده نماید.

لوگوی جدید و قدیمی adata
لوگوی جدید و قدیمی adata

لوگوی جدید، طراحی مدرن‌تری دارد که نشان‌دهنده‌ی ثبات و پایداری است و در عین حال، پس‌زمینه‌ی فنی و ابتدایی ای دیتا (ADATA) را با رنگ قبلی شرکت، یعنی آبی، حفظ می‌کند. مرغ مگس‌خوار، اِلمان اصلی لوگو است که فرهنگ سازمانی ای دیتا، چشم‌انداز آینده و تعهد این شرکت به تبدیل شدن به یک برند جهانی را بازتاب می‌دهد. تند و تیز بودن مرغ مگس‌خوار، نشان می‌دهد که ای دیتا به تقاضای بازار و مشتریان، با چالاکی پاسخ می‌دهد. سرعت مرغ مگس‌خوار نیز نشان‌دهنده‌ی سردمداری در نوآوری و بهره‌وری در این صنعت است. همچنین ماهیت کنجکاو مرغ مگس‌خوار، عزم و اراده‌ی ای دیتا برای دنبال کردن همه‌ی احتمالات را مشخص می‌کند. علاوه بر این‌ها، رنگ و طراحی مدرن، منعکس‌کننده‌ی ویژگی‌های هیجان‌انگیز و پرهیاهوی برند ADATA است.

خواندن  محاسبه توان واقعی پاور

اگر خواستین مطالب دیگه ما رو هم ببینین. آشنایی با شرکت مکستور

تعهد جدی به مسئولیت اجتماعی

شرکت ای دیتا با درک لزوم مسئولیت اجتماعی، حساسیت‌های بیشتری در انتخاب قطعات اصلیِ حافظه به خرج می‌دهد تا با خصوصیات جزء به جزء تولید، فرایندهای سنجش کیفیت و محدودیت‌های اتحادیه‌ی اروپا برای استفاده از مواد خطرناک در وسایل برقی و الکترونیکی (استاندارد RoHS) همخوانی داشته باشند. برند ای دیتا، گواهی ISO 14001 را برای مدیریت زیست‌محیطی و گواهی IECQ QC080000 را برای مدیریت پردازشی مواد خطرناک در جهت نیازمندی‌های سیستمی، دریافت کرده است.

این شاخص‌ها مؤید این نکته هستند که ای دیتا توجه ویژه‌ای به تولید کردن ایمن‌ترین و کارآمدترین محصولات حافظه‌ای دارد که بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند و از نظر عملکرد نیز در بالاترین سطح هستند. جدیت این کمپانی در مسئولیت اجتماعی سازمانی (CSR) در زمانی که ای دیتا رشد سریعی را تجربه می‌کند، بسیار زیاد است؛ بنابراین بر حفاظت از محیط زیست و باقی ماندن به عنوان یک صنعت دوستدار محیط‌زیست، به اندازه‌ای یکسان و برابر تأکید می‌شود.

 

افتخارات شرکت ADATA

ADATA می داند. که حرفه ای بودن و نوآوری، و همچنین ارزش محصولات و خدمات آن،. رقابت پذیری شرکت. را در بازار کنترل می کند. ارزش ایدیتا به کیفیت. نیاز به انجام بالاترین استانداردها را ایجاد میکند. ایدیتا به وسیله نوآوری و توسعه مداوم محصولاتی تولید کرده،. که از انتظارات مشتری فراتر رفته و موفق شده.  بسیاری از جوایز بین المللی شناخته شده. از جمله جایزه ملی نقره ای در تایوان، G-MARK ژاپن (جایزه طراحی خوب). جایزه CES Innovations در ایالات متحده،. جایزه طراحی iF Design و جایزه طراحی قرمز در آلمان را از آن خود کند.

خواندن  آشنایی با کارت گرافیک - بخش چهارم - شرکت ای ام دی amd

برای دیدن جوایز دیگر این شرکت میتوانید به وب سایت اصلی شرکت صفحه جوایز مراجعه کنید.

ای دیتا نیز مانند دیگر تولیدکنندگان DRAM و SSD، تراشه های مورد استفاده خودش را تولید نمی کند. بلکه آنها را از شرکت هایی مانند. سامسونگ و میکرون خریداری می کند. این شرکت تا کنون به فکر ساخت تراشه نیافتاده است. و دلیل اصلی آن نیز این بوده است. که این کار نیاز به هزینه یکپارچه و میلیاردها دلار سرمایه گذاری و ریسک دارد. در نتیجه انها برای ورود به چنین حوزه ای نیاز به سهم قابل توجه در بازار و نواوری دارند. و باید نمونه محصولات مختلفی را تولید کنند که جنبه نوآوری داشته باشد.

آشنایی با شرکت ADATA
آشنایی با شرکت ADATA

 

ارزش برند و درآمد

ای دیتا بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارد. که این شرکت را به یکی از ارزشمندترین و بزرگترین شرکت های تولید حافظه در جهان تبدیل کرده است. بیش از نیمی از درآمد به دست آمده. از منطقه APAC (آسیا و اقیانوس آرام) است. که با توجه به مقر شرکت یعنی تایوان و اندازه بازار آسیا. رقمی منطقی است. منطقه آمریکای شمالی و آمریکای لاتین. به عنوان دومین منبع درآمد ADATA  با حدود 15 درصد سهم از کل درآمد. و پس از آن اروپا و دیگر مناطق کوچکتر منابع درآمد بعدی این شرکت شد. آسیا، اروپا و به خصوص روسیه مناطق بالقوه رشد آینده برای ای دیتا است. چرا که این بخش از بازار SSD هنوز در حال توسعه است. و نیاز به بازار گسترده تری از حافظه و هارد است. در حالی که در ایالات متحده بازار ها بالغ تر هستند.

 

آشنایی با شرکت ADATA

برای آشنایی بیشتر با این شرکت به وب سایت اصلی شرکت مراجعه نمایید.

در حال حاضر بهترین و ظاهرا تنها نماینده رسمی شرکت adata شرکت آونگ میباشد.

نمایندگی شرکت adata آونگ
نمایندگی شرکت adata آونگ

 

چند روز پیش شرکت ADATA طی مراسمی 20 سالگی خودش رو جشن گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *