رایانت فاضلی

خیلی از ما از کامپیوتر استفاده میکنیم و تقریبا همه ما وقتی سیستم رو تحویل میگیریم روی اون بسته آفیس رو داریم و باز هم بسیاری از ما از بسته آفیس نهایتا با ورد Word آشنایی داریم و از اون برای تایپ استفاده میکنیم . ولی با بقیه نرم افزار های بسته آفیس آشنایی نداریم . شاید اگر دانشجو باشیم کمی درباره برنامه ارائه پاورپوینت هم اطلاعات داشته باشیم . ساخت فایل اکسل برای حسابداری فروشگاه آموزش ورود اطلاعات در اکسل حسابداری فروشگاه خدماتی اکسل

در این مقاله سعی میکنیم قسمت های مختلف نرم افزار صفحه گسترده اکسل رو به صورت پروژه ایو کاربردی بهتون آموزش بدیم . توی این سری مقالات کار با قسمت محاسبات – نمودارها – انتقال مانده – قفل کردن یا فریز کردن و باقی جزئیات پر کاربرد آموزش داده میشه .

ما در این آموزش ها از بسته 2016 آفیس استفاده میکنیم و سعی میکنیم واضح و خلاصه تمام مطالب رو با عکس بیان کنیم . برای شروع کار از هر راهی که بلدین یه فایل اکسل با نام امسال (1401 ) ایجاد کنین تو هر جایی که دوست دارین . اگر بلد نیستین فایل ایجاد کنین این آموزش ما رو دنبال کنین ( ایجاد و ذخیره فایل در اکسل ).

در قسمت اول فایل رو ساختیم و جهت و فونت فارسی رو تنظیم کردیم و ستون ها رو ساختیم . حالا میخوایم فرمول نویسی کنیم.

در قسمت دوم به فرمول نویسی شیتمون پرداختیم و کار های محاسباتی مون رو انجام دادیم . و البته یکم هم ظاهر فایل رو جدولی تر کردیم .

در قسمت سوم از شیت ماه اول – فروردین – کپی گرفتیم و اینجوری تکثیر شیت ها و هم چنین نقل یک مقدار از یک شیت در یک شیت دیگه رو هم یاد گرفتیم. به این ترتیب گزارش سالیانه خودمون رو هم ساختیم .

خواندن  ساخت فایل اکسل برای حسابداری فروشگاه - قسمت 1

در این قسمت هم نحوه استفاده و پرکردن. فیلد ها رو بهتون میگیم. و خود فایل رئ هم برای دانلود میذاریم. در پایان مطلبمون.

 

استفاده از فایل حسابداری

خوب برای راحتی شما اگر قسمت های قبلی رو دنبال نکردین و فایل رو خودتون نساختین ابتدا به |ایین این صفحه برید و فایل رو دانلود کنین تا ادامه کار رو با هم بریم .

در قسمت بعدی آموزش ورود اطلاعات و نحوه استفاده از این فایل رو هم براتون میذاریم تا آموزش اکسل حسابداریمون تموم بشه .

بعد از باز کردن فایل به ماه مورد نظرتون میرین. روی ردیفی که روز مورد نظرتون هست کلیک میکنین و زیر ستون فروش ، فروش هاتون و زیر ستون خدمات ، خدماتتون رو وارد میکنین . برای ورود اطلاعاتتون اگر با برنامه اکسل آشنایی ندارید باید ابتدا علامت = و بعد عدد مورد نظر و بعد علامت بعلاوه + و بعد عدد بعدی و الا آخر رو وارد کنین و در انتها دکمه Enter رو بزنید . این روال رو برای تمام روز ها و موارد خرید – فروش – هزینه – خدمات انجام بدین . این مراحل رو به صورت تصویری براتون در زیر آوردیم .

 

ورود اطلاعات در اکسل
ورود اطلاعات در اکسل – آموزش ورود اطلاعات در اکسل

 

ورود اطلاعات در اکسل
ورود اطلاعات در اکسل

 

ورود اطلاعات در اکسل
ورود اطلاعات در اکسل

 

کنترل گزارشات

بعد از ورود اطلاعات در صفحه شیت all میتوانید گزارش کلی را هم ملاحظه کنید .

 

اگر در هر جایی مثل تصویر بالا مقادری با E نمایش داده میشن کافیه روی خط بعد از اون ستون دوبار کلیک کنین. این اتفاق به این خاطر می افته که سلول جای کافیبرای نمایش اعداد طولانی نداره . با کلیک روی خط بین دو ستون ستون به صورت اتوماتیک به اندازه مورد نیاز تغییر سایز میده و اعداد درست نمایش داده میشن .

خواندن  به توان رساندن در اکسل

 

 

آموزش ورود اطلاعات در اکسل برای حسابداری فروشگاه
آموزش ورود اطلاعات در اکسل برای حسابداری فروشگاه

حسابداری فروشگاه خدماتی اکسل

آموزش ورود اطلاعات در اکسل

دانلود فایل ساخته شده حسابداری با اکسل رایانتی با حجم 89 کیلوبایت

برای دانلود این فایل به صورت رایگان لطفا نام و آدرس ایمیل واقعی خود و شماره ای که روی آن واتساپ یا تللگرام دارید را وارد کنید

دانلود فایل اکسل برای حسابداری فروشگاه به صورت رایگان با لینک مستقیم

    فیلم ها بر روی سرور آپارات آپلود شده و دانلود داخلی حساب میشود .

    محمد فاضلی

    محمد فاضلی

    محمد فاضلی هستم . متولد 8 تیر 1363 . لیسانس حسابداری دارم . دانشجوی کارشناسی کامپیوتر هستم. از سال 1385 با مجموعه وشمگیر رایانه در خدمت عزیزان گنبدی بودیم و از سال 1391 هم با عنوان رایانت در خدمت شما هستیم.