رایانت فاضلی

آموزش برنامه اکسل

برنامه اکسل یکی از معروفترین و پرکاربرد ترین برنامه های بسته آفیس بعد از برنامه تایپ ورد می باشد. که بیشتر برای انجام امور حسابداری و آماری مورد استفاده قرار میگیرد. این برنامه برای بررسی و تهیه نمودار های آماری مختلف. و انجام محاسبات ابتدایی بر روی گروهی از برنامه ها بسیار کاربردی بوده و در هر نسخه از این برنامه امکانات و قابلیت های جدیدی ارائه شده. قصد داریم طی چند مقاله و با روش عملی شما رو در استفاده از این برنامه راهنمایی کنیم. اگر علاقه مند هستید آموزش اکسل رو با ما همراه باشید .

اگر دوست داشتین صفحه مربوط به مطالب ما رو اد کنین و یا صفحه مربوط به آموزش های اکسل ما رو اد کنین تا هر چند وقت یکبار بتونین به راحتی سری به ما بزنین. البته سعی میکنیم با بروز شدن مطالب لینک اونها رو در همین صفحه بذاریم . پس اگر علاقه دارین اکسل یاد بگیرین و یادبگیرین در حسابداری از اکسل استفاده کنین باما باشین . همین صفحه رو اد کنین و از آموزش اکسل به زبان ساده لذت ببرین.

 

ساختار فایل اکسل

در این سری از مطالب سایت می خواهیم .قسمتی از این برنامه کامل رو که برای همه بیشتر مورد نیازه رو شرح بدیم. تا بتونین. خیلی راحت هم کارای حسابداریتون رو انجام بدین. و هم به امور دیگه برسین. مثل انجام کارای مختلف دانش آموزی و دانشجویی. پس اگر چیزی نیاز دارین بگین تا ما همون مطلب رو زودتر آماده کنیم .

 

بخش های فایل اکسل : سلول - سطر - ستون - شیت
بخش های فایل اکسل : سلول – سطر – ستون – شیت

 

برنامه اکسل از تعدادی سطر و ستون تشکیل شده که هر سطر با یک عدد و هر ستون با یک حرف مشخص میشن. کوچکترین جزء صفحه که محل طلاقی هر سطر و ستون هست رو سلول میگن. هر ستون با ترکیب نام سطر و ستون نام گذاری و آدرس دهی میشه. مثلا A1 – B12 – G8 – … هر صفحه از این سطر و ستون ها رو یک شیت یا کاربرگ میگن و هر فایل اکسل میتونه از چندین شیت ساخته شده باشه .

خواندن  ساخت فایل اکسل برای حسابداری فروشگاه - قسمت 4

مثلا. برای امور حسابداری. هر کاربرگ یا شیت میتونه یک ماه از سال باشه. و این کاربرگ از چندین ستون مانند : خرید ، فروش ، هزینه ، تاریخ ، مبلغ ، شرح و غیره تشکیل شده باشه. یک کاربرگ ( شیت)  هم برای نمایش گزارش و یا خلاصه کل کاربرگ ها قرار میگیره . این میشه فایل حسابداری مربوط به یک سال.

 

آموزش اکسل

به  هر صورت برای یادگیری هر برنامه ای ابتدا باید با اصول و دستورات اون برنامه آشنا بشیم. ما در چند مقاله به توضیح کلیات و اصول اولیه برنامه اکسل میپردازیم. بعد از اون با چد ترفند و دستور مقدماتی آشنا میشیم. بعد از اون هم چند پروژه ساده و روز مره رو به صورت عملی براتون انجام میدیم. از جمله :

راهنمای قدم به قدم ساخت یک کارنامه درسی رو براتون میذاریم تا با قابلیت های محاسباتی اولیه این برنامه آشنا بشین.

بعد برای پروژه بزرگتر و کمی پیچیده تر یه فایل حسابداری برای فروشگاهتون آماده میکنیم. برنامه excel یکی از بزرگترین دوستان حسابداران است . در واقع عملا اگر حسابداری اکسل بلد نباشه بی سواده …

در درس بعدی هم نحوه استفاده از نمودار ها و گزارش گیری رو آموزش میدیم . داشتن نمودار در مطالب آماری یکی از بزرگترین کمک ها به مدیران در تصمیم گیری برای آینده کسب و کار ها و تحقیقات و نتیجه گیری برای زحمات اونهاست . نتیجه چندین صفحه جدول در یک نمودار به وضوح نقاط قوت و ضعف رو نمایش میده و از جمله موارد مهم در حسابداری به حساب میاد .

با ما همراه باشید … مقالات آموزش اکسل

خواندن  فيلتر کردن در اكسل
محمد فاضلی

محمد فاضلی

محمد فاضلی هستم . متولد 8 تیر 1363 . لیسانس حسابداری دارم . دانشجوی کارشناسی کامپیوتر هستم. از سال 1385 با مجموعه وشمگیر رایانه در خدمت عزیزان گنبدی بودیم و از سال 1391 هم با عنوان رایانت در خدمت شما هستیم.